0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBANo nākamā gada e-rēķini būs obligāti valsts iestādēs, no 2026. gada – arī uzņēmumiem

No nākamā gada e-rēķini būs obligāti valsts iestādēs, no 2026. gada – arī uzņēmumiem

Lai uzņēmumos un iestādēs savstarpējos darījumos par precēm un pakalpojumiem kā obligātus varētu ieviest elektroniskus rēķinus, Saeima  31. oktobrī galīgajā lasījumā pieņēma par steidzamiem atzītos grozījumus Grāmatvedības likumā. Grozījumi noteic, ka valsts budžeta iestādēs, izsniedzot attaisnojuma dokumentu (rēķinu) samaksāšanai par precēm vai pakalpojumiem, no 2025. gada savstarpējie rēķini būs jānoformē kā strukturēti elektroniskie rēķini. Savukārt no 2026. gada e-rēķini savstarpējos darījumos obligāti būs jāizmanto visiem Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem.  Ar grozījumiem noteikti gadījumi, kad drīkstēs atkāpties no obligātās prasības par e-rēķina noformēšanu. Tas attieksies uz darījumiem, kad uzņēmumi samaksu par darījumiem apliecina ar kases čeku…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash.com

Lai uzņēmumos un iestādēs savstarpējos darījumos par precēm un pakalpojumiem kā obligātus varētu ieviest elektroniskus rēķinus, Saeima  31. oktobrī galīgajā lasījumā pieņēma par steidzamiem atzītos grozījumus Grāmatvedības likumā.

Grozījumi noteic, ka valsts budžeta iestādēs, izsniedzot attaisnojuma dokumentu (rēķinu) samaksāšanai par precēm vai pakalpojumiem, no 2025. gada savstarpējie rēķini būs jānoformē kā strukturēti elektroniskie rēķini.

Savukārt no 2026. gada e-rēķini savstarpējos darījumos obligāti būs jāizmanto visiem Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem. 

Ar grozījumiem noteikti gadījumi, kad drīkstēs atkāpties no obligātās prasības par e-rēķina noformēšanu. Tas attieksies uz darījumiem, kad uzņēmumi samaksu par darījumiem apliecina ar kases čeku vai kvīti, kas reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā (VID), un darījumiem, kas saistīti ar valsts noslēpuma objektiem. 

Kārtību, kādā organizē un īsteno e-rēķina apriti un kā rēķinu dati jāiesniedz VID, noteiks Ministru kabinets.

Lai no 2026. gada nodokļu maksātāji varētu izpildīt prasību par obligāto iekšzemes e-rēķinu apriti un šo rēķinu datu nodošanu VID, uzņēmējiem būs nodrošināta iespēja datus nodokļu administrācijai nosūtīt bez maksas, izmantojot e-adresi vai VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Iepriekš Finanšu ministrijas pārstāvji deputātus par grozījumu virzību Saeimā atbildīgajā Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā informēja, ka obligāta e-rēķinu ieviešana ir saistīta ar Valsts kases grāmatvedības uzskaites vienotā pakalpojumu centra izveidi, kas sāks darboties no nākamā gada, kā arī šis ir viens no ēnu ekonomikas ierobežošanas pasākumiem.

Lasiet arī: