0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKONKURENCESagatavoti ieteikumi konkurences nodrošināšanai pašvaldību organizētos vai atbalstītos pasākumos

Sagatavoti ieteikumi konkurences nodrošināšanai pašvaldību organizētos vai atbalstītos pasākumos

Konkurences padomes informācija

Lai veicinātu brīvu godīgu konkurenci, piesaistot pēc iespējas plašāku tirgotāju loku, Konkurences padome (KP) ir izstrādājusi "Vadlīnijas par tirdzniecību pašvaldību organizētos un atbalstītos publiskos pasākumos". Ar vadlīnijām iecerēts panākt, lai pašvaldības sadarbībā ar uzņēmējiem nodrošinātu interesantāko un daudzveidīgāko preču un pakalpojumu sortimentu pasākuma apmeklētājiem un novērstu konkurences neitralitātes principa neatbilstības riskus. Vadlīnijās sniegti konkurences neitralitātes principa ievērošanas ieteikumi pašvaldībām attiecībā uz tirdzniecību pašvaldību organizētos publiskos pasākumos, pašvaldību organizētos publiskos pasākumos ar privāto komersantu atbalstu un privāto komersantu vai nevalstisko organizāciju organizētos pasākumos ar pašvaldības atbalstu. Vadlīnijās apkopoti labās prakses piemēri un problēmsituācijas saistībā ar tirdzniecības…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash.com

Lai veicinātu brīvu godīgu konkurenci, piesaistot pēc iespējas plašāku tirgotāju loku, Konkurences padome (KP) ir izstrādājusi "Vadlīnijas par tirdzniecību pašvaldību organizētos un atbalstītos publiskos pasākumos". Ar vadlīnijām iecerēts panākt, lai pašvaldības sadarbībā ar uzņēmējiem nodrošinātu interesantāko un daudzveidīgāko preču un pakalpojumu sortimentu pasākuma apmeklētājiem un novērstu konkurences neitralitātes principa neatbilstības riskus.

Vadlīnijās sniegti konkurences neitralitātes principa ievērošanas ieteikumi pašvaldībām attiecībā uz tirdzniecību pašvaldību organizētos publiskos pasākumos, pašvaldību organizētos publiskos pasākumos ar privāto komersantu atbalstu un privāto komersantu vai nevalstisko organizāciju organizētos pasākumos ar pašvaldības atbalstu. Vadlīnijās apkopoti labās prakses piemēri un problēmsituācijas saistībā ar tirdzniecības organizēšanas kārtību, pieteikšanās un tirgotāju atlases kritērijiem, vietējo komersantu atbalstu, pasākuma līdzfinansējuma piesaistīšanu, sadarbības principiem ar privātajiem pasākuma atbalstītājiem vai organizatoriem, u.c.

Ņemot vērā tirdzniecības publiskajos pasākumos nozīmīgumu tirgotājiem, Vadlīnijas akcentē nepieciešamību pašvaldībām izstrādāt skaidrus, pamatotus un caurspīdīgus dalības tirdzniecībā nosacījumus, kas tiek vienlīdzīgi piemēroti. Jāizvairās no nesamērīgiem šķēršļiem – gan finansiāliem, gan organizatoriskiem – kas var atturēt tirgotājus no dalības. Uzmanība pievērsta arī vietējo komersantu atbalsta sabalansēšanai ar citu komersantu iespējām piedalīties tirdzniecībā, jo vietējo komersantu izcelšana nedrīkst pārmērīgi ierobežot citu komersantu iespējas piedalīties tirdzniecībā.

Tā, piemēram, norādīts, ka situācijās, kad pašvaldība piešķir publiska pasākuma rīkošanas tiesības privātajam komersantam (pasākuma rīkotājs), bet nodrošina līdzfinansējumu vai cita veida atbalstu pasākumam, piemēram, nodrošinot reklāmu, piešķirot tiesības izmantot pasākuma norises vietu (zeme, skatuve, u. tml.), ir būtiski, ka pašvaldība ir izstrādājusi skaidrus principus, atbilstoši kuriem šāds atbalsts tiek piešķirts, nodrošinot caurskatāmu procesu un iepriekš zināmus kritērijus.

Tāpat, plānojot publiskā pasākuma organizatoriskos procesus, t. sk. pieteikumu iesniegšanas termiņus, pašvaldībai ir jāparedz pietiekams laiks kvalitatīvu pieteikumu iesniegšanai, kā arī noteiktais termiņš jāievēro. Tādā veidā var būtiski paaugstināt konkurences līmeni un saņemt kvalitatīvākus un publiskajam pasākumam atbilstošākus pieteikumus, kā arī samazināt nekvalitatīvu (vai nekvalitatīvi iesniegtu) pieteikumu risku.