Kā vienošanās līguma ar VID noslēgšana var samazināt maksājumus
Inese Helmane
Pērnā gada vidū, pieņemot grozījumus likumā «Par nodokļiem un nodevām», tika ieviests jauns nodokļu kontroles regulējums. Nodokļu kontroles process ir kļuvis vienkāršāks un vieglāk saprotams, uzsver Valsts ieņēmumu dienests (VID). Turklāt nodokļu maksātājs jau līdz nodokļu kontroles rēķina izrakstīšanai vai lēmuma par nodokļa audita rezultātiem pieņemšanai var iesniegt iesniegumu VID ģenerāldirektorei, izsakot vēlmi vienoties par nodokļu kontroles vai nodokļa audita gadījumā papildus aprēķinātajiem maksājumiem budžetā. Izmaiņas, kas saistās ar jauno nodokļu kontroles regulējumu, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras rīkotajā vebinārā «Izlīgšanas iespējas nodokļu strīdos. Kā vienošanās līgums ar Valsts ieņēmumu dienestu…
Pērnā gada vidū, pieņemot grozījumus likumā «Par nodokļiem un nodevām», tika ieviests jauns nodokļu kontroles regulējums. Nodokļu kontroles process ir kļuvis vienkāršāks un vieglāk saprotams, uzsver Valsts ieņēmumu dienests (VID). Turklāt nodokļu maksātājs jau līdz nodokļu kontroles rēķina izrakstīšanai vai lēmuma par nodokļa audita rezultātiem pieņemšanai var iesniegt iesniegumu VID ģenerāldirektorei, izsakot vēlmi vienoties par nodokļu kontroles vai nodokļa audita gadījumā papildus aprēķinātajiem maksājumiem budžetā.
Izmaiņas, kas saistās ar jauno nodokļu kontroles regulējumu, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras rīkotajā vebinārā «Izlīgšanas iespējas nodokļu strīdos. Kā vienošanās līgums ar Valsts ieņēmumu dienestu samazina maksājumus» akcentēja Inese Laumane, VID Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Procesu metodikas un atbalsta Algas nodokļu un PVN nodaļas vadītāja.
Optimizēja nodokļu kontroles un inspekciju veidus
Saeima 2023. gada 8. jūnijā pieņēma grozījumus likumā «Par nodokļiem un nodevām», kuri daļā par jauno nodokļu kontroles regulējumu stājās spēkā pērn 30. jūnijā. Esošā regulējuma pilnveidošanas mērķis bija optimizēt nodokļu kontroles un inspekciju veidus, lai uzlabotu nodokļu kontroles un inspekcijas efektivitāti, kā arī nodrošināt elastīgāku un pārskatāmāku administrēšanas procesu.
Jaunā nodokļu kontroles regulējuma ietvaros daļa no jau esošajiem kontroles pasākumiem, piemēram, tematiskā pārbaude, datu atbilstības pārbaude, nodokļu apmēra precizēšana, tika izslēgti un šajos pasākumos veiktās darbības apvienotas vienā nodokļu administrācijas pārbaudē, kas saucas nodokļu kontrole.
Kādi ir ieguvumi no jaunā regulējuma? Nodokļu kontroles process ir vienkāršāks un vieglāk saprotams ikvienam lielāka vai mazāka uzņēmuma īpašniekam, grāmatvedim, norādīja I. Laumane. Pārbaudes process ir vienkāršāks un efektīvāks — nepieciešamās darbības īstenojamas vienas pārbaudes ietvaros. Jebkurai iesaistītajai un trešajai kvalificētajai personai nodrošināta kontroles procesa izsekojamība, kā arī ir pilnveidoti vienošanās līguma nosacījumi.
Var iesniegt iesniegumu VID vadībai
Kas ir mainījies, pirms pusotra gada grozot likumu «Par nodokļiem un nodevām»? Patlaban ir divu veidu nodokļu administrācijas pārbaudes un informācijas iegūšana. Attiecībā uz informācijas iegūšanu riska analīzei un nodokļu administrēšanas darbībām nekas nemainījās, esošie informācijas iegūšanas veidi gan no pārbaudāmā nodokļu maksātāja, gan no viņa darījuma partneriem, gan arī no citām personām saglabājas tādi paši, skaidroja I. Laumane. Arī nodokļa audita veikšanai regulējums pamatā nemainās.
Izmaiņas skar tikai nodokļu kontroli. Jaunums ir arī tas, ka nodokļu maksātājs jau līdz nodokļu kontroles rēķina izrakstīšanai vai lēmuma par nodokļa audita rezultātiem pieņemšanai var iesniegt iesniegumu VID ģenerāldirektorei, izsakot vēlmi vienoties par nodokļu kontroles vai nodokļa audita gadījumā papildus aprēķinātajiem maksājumiem budžetā.
Darbības pirms nodokļu kontroles uzsākšanas
Posmā, kad tiek veiktas darbības pirms nodokļu kontroles uzsākšanas, vienošanās par līguma noslēgšanu vēl nav iespējama. Tātad, uzsākot darbu ar konkrētu nodokļu maksātāju, nodokļu inspektors vispirms izvērtē VID rīcībā esošo informāciju, un, ja nepieciešams, veic darbības, lai iegūtu papildu informāciju.
Visbiežāk sākotnējai komunikācijai ar nodokļu maksātāju tiek izmantota rakstiskā saziņa, nosūtot vēstuli. Tajā ne tikai pieprasa sniegt informāciju, bet nodokļu maksātāju arī informē par datu izvērtējumā jeb analīzē konstatētajiem riskiem, piemēram, pievienotās vērtības nodokļu riskiem, aplokšņu algu riskiem vai citiem riskiem, kādi ir konkrētajā gadījumā. «Konsultē vispirms» principa ietvaros VID aicina konstatētās neatbilstības novērst vai sniegt skaidrojumu.
VID informāciju var iegūt, arī apmeklējot juridiskajām vai fiziskajām personām piederošās vai to lietošanā esošās teritorijas un telpas, kurās tiek veikta saimnieciskā darbība. Apmeklējums var būt virtuāls, t.i., izmantojot attālināto pieslēgšanos. Šajā gadījumā nodokļu maksātājs nodrošina nodokļu inspektoram attālinātu piekļuvi savā datorsistēmā elektroniski glabātiem dokumentiem ar datu lasīšanas un lejupielādes tiesībām. Ja nodokļu maksātājam ir šāda iespēja un vēlme, tad telefoniski ir jāsazinās ar vēstulē norādīto inspektoru un šim procesam ir jāveic sagatavošanās darbības.
VID nodokļu maksātāju var apmeklēt arī klātienē, ietverot dažādas nodokļu administrēšanas darbības, piemēram, kontrolpirkumu vai novērošanu. Novērošanas laikā nodokļu maksātāja juridiskajā adresē vai saimnieciskās darbības veikšanas vietā fiksē visas ar saimnieciskās darbības veikšanu saistītās darbības noteiktā laika posmā, piemēram, informāciju par klienta plūsmu, ieņēmumu reģistrāciju. VID var novērot arī atsevišķu saimniecisko darbību norisi. Tas šobrīd plašāk tiek izmantots akcīzes preču iznīcināšanas procesā.
Ja novērš neatbilstības, saņem vēstuli par sadarbību
Kad VID ir ieguvis visu nepieciešamo informāciju, tā tiek izvērtēta. Ja nodokļu maksātājs pēc informācijas saņemšanas ir novērsis vēstulē minētās neatbilstības vai arī VID pēc papildu dokumentu vai skaidrojumu saņemšanas secina, ka riski neapstiprinās, tad nodokļu maksātājs saņem vēstuli par sadarbību.
Savukārt, ja VID secina, ka pierādījumi ir pietiekami konstatēto risku un nodokļu aprēķināšanas pamatošanai, tad gatavo vēstuli par neatbilstību novēršanu. Šajā brīdī vēlreiz «Konsultē vispirms» principa ietvaros nodokļu maksātājam tiek dota iespēja novērst neatbilstības jau pirms nodokļu kontroles uzsākšanas. Ja neatbilstības ir novērstas, nodokļu maksātājs saņem vēstuli par sadarbību.
Kas ir nodokļu kontrole
Ja sākotnējā informācijas iegūšanas procesā nodokļu maksātājs nav iesniedzis nodokļu deklarāciju precizējumus vai arī pamatoti nav izskaidrojis konstatētās neatbilstības, tad šāds nodokļu maksātājs tiek virzīts nodokļu kontrolei.
Kas ir nodokļu kontrole? Atbilstoši likumā «Par nodokļiem un nodevām» 1. pantā noteiktajai definīcijai tā ir nodokļu administrācijas pārbaude, kuras laikā nodokļu administrācija izvērtē un pārbauda iesniegtajās (iesniedzamajās) nodokļu deklarācijās, informatīvajās deklarācijās un muitas deklarācijās norādītās (norādāmās) informācijas atbilstību normatīvajiem aktiem, nodokļu administrācijas rīcībā esošajai informācijai un faktiskajam stāvoklim, veic atsevišķu nodokļu maksātāja grāmatvedības dokumentu un nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības veikšanas vietas pārbaudi, kā arī citas darbības, kuru rezultātā kontrolē atsevišķu nodokļu (nodevu) vai muitas normatīvo aktu ievērošanu.
Nodokļu kontroli veic triju gadu laikā no normatīvajos aktos noteiktā maksāšanas termiņa. Bet, pārbaudot transfertcenas atbilstību tirgus cenai (vērtībai) vai hibrīdneatbilstības uzņēmuma ienākuma nodokļa gadījumā, to var veikt piecu gadu laikā pēc normatīvajos aktos noteiktā maksāšanas termiņa. I. Laumane norādīja, ka datu izvērtējums praksē tiek veikts par mazāku periodu, un tikai tad, ja informācijas iegūšanas laikā konstatē riskus arī citā periodā, var tikt paplašināts pārbaudes periods.
Divu veidu nodokļu kontrole
Ja iegūtās informācijas un faktu kopums ir pietiekams nodokļu rēķina izdošanai, uzsāk nodokļu kontroli. To var uzsākt divos veidos — gan ar paziņojumu, gan bez paziņojuma. Paziņojumā par nodokļu kontroles uzsākšanu nodokļu maksātājs atkal tiek informēts par konstatētām neatbilstībām, un viņam atkārtoti tiek noteikts 30 dienu termiņš šo neatbilstību novēršanai vai to pamatotai izskaidrošanai. Šajā posmā arī notiek sadarbība ar nodokļu maksātājiem, turpinās princips «Konsultē vispirms» un tiek izvērtēts viņu viedoklis par kādu neatbilstību, ja tāda ir iesniegta.
Nodokļu kontroli bez paziņojuma uzsāk tajos gadījumos, ja administratīvais pārkāpums vai citas kompetentās iestādes, piemēram, Valsts policijas vai Lauku atbalsta dienesta sniegtā informācija par konstatēto pārkāpumu ietekmē nodokļu apmēru. Ņemot vērā, ka administratīvā pārkāpuma procesa laikā vai sadarbības laikā ar citu iestādi nodokļu maksātājam jau ir bijusi iespēja novērst pārkāpumu, bet lieta ir nonākusi līdz administratīvam pārkāpumam, nodokļu kontroles rēķinu izdod mēneša laikā no informācijas saņemšanas vai tad, kad ir stājies spēkā lēmums administratīvā pārkāpuma lietā.
Vienlaikus ar nodokļu kontroles rēķina izdošanu var lemt arī par nodrošinājuma piemērošanu. Tajos gadījumos, ja nodokļu kontrole ir uzsākta bez paziņošanas, t.i., uzreiz izrakstot nodokļu kontroles rēķinu, neslēdz vienošanās līgumu līdz nodokļu kontroles rēķina izdošanai.
Nodokļu kontroles process
Uzsāktā nodokļu kontrole var tikt izbeigta vienā no četriem veidiem. Pirmais gadījums ir tad, ja nodokļu maksātājs ir novērsis vai atspēkojis nodokļu administrācijas konstatētās neatbilstības un valsts budžetā nav jānosaka papildu nodokļu maksājumi. Šajā gadījumā VID pieņem lēmumu par procesa izbeigšanu.
Gadījumā, ja nodokļu maksātājs vēlas izbeigt tiesisku strīdu par nodokļu kontroles rezultātā papildu aprēķinātiem maksājumiem budžetā, un VID ģenerāldirektoram ir iesniedzis iesniegumu par vienošanās līguma noslēgšanu, tad neizdod nodokļu kontroles rēķinu, bet to ietver vienošanās līgumā. Tātad nodokļu kontrole izbeidzas ar vienošanās līgumu.
Tikai gadījumā, ja nodokļu maksātājs nav novērsis konstatētās neatbilstības vai arī ir iesniedzis pamatotu izskaidrojumu tām, sagatavo nodokļu kontroles rēķinu. Šis dokuments ir nodokļu kontroles rezultātā pieņemts lēmums par budžetā maksājamo nodokli un nokavējuma naudu.
Gadījumā, ja tiek konstatēta iejaukšanās kases aparāta vai kases sistēmas programmatūrā, tiek aprēķināta soda nauda. Nodokļu kontroles gadījumā par soda naudu atbilstoši regulējumam nav paredzēta vienošanās līguma slēgšana.
Ceturtais veids, kā var tikt izbeigta nodokļa kontrole, ir tādi gadījumi, ja bez padziļinātas informācijas un pierādījumu iegūšanas nav iespējams noteikt konstatēto neatbilstību ietekmi uz nodokļu saistībām. Piemēram, VID ir ieguvis informāciju no trešajām personām, tajā skaitā no ārvalstu nodokļu administrācijām, tomēr ir nepieciešama dziļāka pārbaude. Tad nodokļu kontroli izbeidz, pieņemot lēmumu par nodokļu audita veikšanu.
Nodokļu kontroles termiņi
Nodokļu kontrolei ir noteikti termiņi. Ar paziņojumu uzsākta nodokļu kontrole ir jāpabeidz divu mēnešu laikā no tās uzsākšanas brīža. I. Laumane piebilda, ka nodokļu kontroles uzsākšanas diena ir laiks, kad nodokļu maksātājam ir nosūtīts paziņojums par nodokļu kontroli.
Divu mēnešu periodu objektīvu iemeslu dēļ var arī pagarināt līdz četriem mēnešiem no nodokļu kontroles uzsākšanas dienas. Par termiņa pagarināšanu nodokļu maksātājs tiek informēts ar vēstuli.
Variē soda naudas procenti
Ir iespējams vienošanās līgums sākotnējā administratīvā akta izdošanas stadijā, t.i., līdz nodokļu kontroles rēķina izdošanai vai lēmuma par nodokļa audita pieņemšanai. Līdz 2023. gada 29. jūnijam vienošanās bija iespējama tikai pēc lēmuma par datu atbilstības pārbaudi vai nodokļu audita rezultātiem pieņemšanas. Visās procesa stadijās bija vienāds nokavējuma naudas, bet audita gadījumā — soda naudas — samazināšanas procents.
Savukārt pēc 30. jūnija vienoties var jau pirms lēmuma par nodokļa audita rezultātiem pieņemšanas vai arī pirms nodokļu kontroles rēķina izdošanas. Šajā gadījumā darbojas princips: jo ātrāk noslēdz vienošanos, jo lielāks nokavējuma naudas un audita gadījumā — soda naudas — samazināšanas procents.
Var slēgt dažādās administratīvā procesa stadijās
Vienošanās līgumu atbilstoši likuma «Par nodokļiem un nodevām» 41. pantam var noslēgt dažādās administratīvā procesa stadijās. Sākotnēji var vienoties ar VID par administratīvi tiesisko attiecību noregulēšanu jau pirms attiecīgā lēmuma pieņemšanas. Lai vienotos par administratīvi tiesisko attiecību noregulēšanu nodokļu kontrolē līdz nodokļu kontroles rēķina izdošanai vai nodokļu auditā līdz lēmuma par audita rezultātiem pieņemšanai, vienošanās līguma slēgšanas procesā notiks sadarbībā ar VID Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldi.
Bet vienošanās līgumus var slēgt arī vēlāk. Lai izbeigtu tiesisku strīdu par nodokļu kontroles vai nodokļu audita rezultātā aprēķinātajiem papildu maksājumiem budžetā vai konstatēto no budžeta atmaksājamās summas nepamatotu palielināšanu, sadarbība par vienošanās līguma slēgšanu būs ar VID Juridiskās un pirmstiesas strīdu izskatīšanas pārvaldi.
Maksājumu dala 12 vienādās daļās
Kādi ir galvenie principi, kas jāņem vērā, izlemjot, vai slēgt vienošanās līgumu sākotnējā administratīvā akta izdošanas stadijā? Pirmais, kas jāapzinās: noslēdzot vienošanās līgumu, nodokļu maksātājs piekrīt papildus aprēķinātā nodokļu maksājuma apmēram vai samazinātajam no budžeta atmaksājamās summas apmēram.
Ieguvums no vienošanās līguma šajā slēgšanas stadijā būs nokavējuma naudas (nodokļu kontroles gadījumā) samazināšana, bet nodokļu audita gadījumā — nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana.
Vienošanās līguma gadījumā informācija par nodokļu kontrolē papildu aprēķinātajiem maksājumiem netiek iekļauta VID publiskojamo datu bāzē.
Maksājumi, par kuriem ir noslēgts vienošanās līgums, ir sadalīti 12 vienādās daļās, un tie ir jāveic katru mēnesi līdz līguma pielikumā norādītajam datumam.
Fiziskajai personai, kas neveic saimniecisko darbību, šis periods ir lielāks, un maksājumi tiek sadalīti 24 vienādās daļās.
Izvērtējot vienošanās līguma slēgšanu, ir jāņem vērā arī apstāklis, ka vienošanās līgums zaudē spēku, ja nodokļu maksātājs nepilda vienošanās līguma nosacījumus. Šajā gadījumā nesamaksātajai pamatparāda daļai par visu nokavējuma periodu aprēķina nokavējuma naudu, nokavētos maksājumus piedzen bezstrīdus kārtībā.
Atceļ 85% no aprēķinātās nokavējuma naudas
Ja vienošanās līgumu par nodokļu kontrolē aprēķinātajiem papildu maksājumiem budžetā noslēdz līdz nodokļu kontroles rēķina izdošanai, atceļ 85% no aprēķinātās nokavējuma naudas.
Slēdzot vienošanās līgumu, atsevišķu nodokļu kontroles rēķinu neizdod, bet to ietver vienošanās līgumā. Tas ir kā vienošanās līguma pielikums.
Vienošanās līguma slēgšanas procesā var arī lemt par nodrošinājuma līdzekļu piemērošanu tās summas apmērā, par ko notiek vienošanās.
Par iespēju noslēgt vienošanās līgumu nodokļu maksātāju informē, nosūtot paziņojumu par nodokļu kontroles uzsākšanu.
Līdz lēmumam par audita rezultātiem
Ja vienošanās līgumu par nodokļu audita rezultātā papildus noteiktajiem maksājumiem noslēdz līdz lēmuma par nodokļu audita rezultātiem pieņemšanai, tad
atceļ 60% no nokavējuma naudas, kas aprēķināta par periodu no konkrētā nodokļa maksāšanas termiņa iestāšanās līdz nodokļu audita uzsākšanas dienai, un 60% no soda naudas, kas uzlikta par nodokļu pārkāpumu, kura rezultātā ir samazināts budžetā iemaksājamā nodokļa apmērs;
atceļ 60% no soda naudas, kas uzlikta par nodokļu pārkāpumu, kura rezultātā ir palielināts no budžeta atmaksājamā nodokļa apmērs.
Noslēdzot vienošanās līgumus līdz lēmuma par nodokļu revīzijas (audita) rezultātiem pieņemšanai, VID lēmumu par audita rezultātiem nepieņem, bet to ietver vienošanās līgumā.
Arī šajā procesā var lemt par nodrošinājuma līdzekļa piemērošanu nodokļu maksātājam.
Par iespēju noslēgt vienošanās līgumu informē nodokļu maksātāju, nosūtot informāciju par nodokļu auditā konstatēto.
Vienošanās līguma ierosināšana
Vienošanās līguma slēgšanu ierosina nodokļu maksātājs, iesniedzot VID ģenerāldirektorei iesniegumu par iespējamā vienošanās līguma noslēgšanu. Nodokļu kontroles gadījumā tas notiek saskaņā ar likuma «Par nodokļiem un nodevām» 41. panta pirmo un otro daļu, bet nodokļu audita gadījumā — saskaņā ar 41. panta pirmo un trešo daļu.
Iesnieguma paraugs vienošanās līguma noslēgšanai:
Nodokļu maksātāja nosaukums.
Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods.
Iesniegums.
Lūdzu saskaņā ar likuma «Par nodokļiem un nodevām» 41. pantu noslēgt vienošanās līgumu (vajadzīgo atzīmēt ar X):
līdz nodokļu kontroles rēķina izrakstīšanas vai nodokļu revīzijas (audita) lēmuma pieņemšanai;
par nodokļu kontroles rēķinā (datums, numurs) vai nodokļu revīzijas (audita) lēmumā (datums, numurs) noteiktajiem maksājumiem;
par VID ģenerāldirektora lēmumā (datums, numurs) noteiktajiem maksājumiem.
Apliecinājums: Parakstot šo iesniegumu, apliecinu, ka esmu informēts (–a):
nodokļu maksātājs katru mēnesi samaksā proporcionālu daļu no vienošanās līgumā noteikto maksājumu summas saskaņā ar līgumā noteiktajiem maksājumu veikšanas termiņiem;
ja nodokļu maksātājs neizpilda vienošanās līguma noteikumus, vienošanās līgums zaudē spēku un Valsts ieņēmumu dienests piedzen nodokļu kontroles rēķinā vai nodokļu revīzijas (audita) rezultātā aprēķinātos papildu maksājumus budžetā (saskaņā ar likuma «Par nodokļiem un nodevām» 41. panta septīto daļu).
Paraksts
Iesniegums ir jāsagatavo valsts valodā, tas ir jāparaksta ar pašrocīgu vai drošu elektronisko parakstu. Ja VID saņem iesniegumu, bet tajā ir nepilnības, tad tiek dots laiks iesnieguma precizēšanai.
Situācijas, kad vienošanās līgumu neslēdz
Mēdz būt situācijas, kad neslēdz vienošanās līgumu. Tas notiek gadījumos, ja nodokļu maksātājam ir:
uzsākts likvidācijas process;
ir aktuāls maksātnespējas process;
ierosināts tiesiskās aizsardzības process vai ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process;
ja dokumentu paziņošanai nerezidentam piemērojams Paziņošanas likuma 10. panta otrās daļas 2. punkts un objektīvu apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt, ka nerezidenta parakstītu vienošanās līgumu VID saņem atpakaļ līdz administratīvā akta izdošanas termiņam.
Vienošanās līguma noslēgšanu noraida, informējot ar vēstuli (norāda atteikuma pamatojumu, paraksta VID ģenerāldirektore).
Vienošanās līguma projekta sagatavošana
Ņemot vērā, ka vienošanās līgums ir jānoslēdz tādā pašā termiņā kā jāizdod sākotnējais administratīvais akts, VID vienošanās līguma projektu un tā pielikumus sagatavo vismaz 15 dienas pirms normatīvajos aktos noteiktā sākotnējā administratīvā akta izdošanas termiņa.
Vienošanās līgumam kā pielikumus pievieno nodokļu kontroles rēķinu (nodokļu kontroles gadījumā) vai lēmumu par nodokļu audita rezultātiem (audita gadījumā). Šis dokuments nav parakstīts, bet satur informāciju par aprēķinātajiem maksājumiem. Vienošanās līgumā pievieno arī noteikto maksājumu sadalījumu.
Vienošanās līguma projektu un tā pielikumus nosūta ar pavadvēstuli, lūdzot:
parakstīt vienošanās līgumu un tā pielikumus (ar drošu elektronisko parakstu vai pašrocīgu parakstu);
parakstītos dokumentus iesniegt atpakaļ VID vismaz septiņas dienas pirms normatīvajos aktos noteiktā sākotnējā administratīvā akta izdošanas termiņa.
Ja norādītajā termiņā VID nesaņems parakstītu vienošanās līgumu, nodokļu administrācija uzskatīs, ka nodokļu maksātājs nepiekrīt vienošanās līguma nosacījumiem un neslēgs vienošanās līgumu.
Rīcība, saņemot parakstītu vienošanās līgumu
Kad ir saņemts vienošanās līguma projekts, VID pārbauda, vai parakstītais vienošanās līgums:
atbilst nosūtītajam projektam;
ir atbilstoši parakstīts (ar drošu un derīgu elektronisko parakstu vai pašrocīgi);
ir parakstījusi tā persona, kas norādīta vienošanās līgumā.
Vienošanās līgumu nodod parakstīšanai VID ģenerāldirektoram. Pēc abu pušu parakstīšanas līgums tiek nosūtīts nodokļu maksātājam, un tas stājas spēkā.
€59.29 – €71.39Izvēlieties
This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.